Home ReviewsAlbum Reviews PAM RISOURIÉ – Days Of Distortion (Atypeek Music/Icy Cold Records/Shoredive Records)

PAM RISOURIÉ – Days Of Distortion (Atypeek Music/Icy Cold Records/Shoredive Records)

Days of Distortion is de toepasselijk titel van het debuutalbum van de Parijse shoegaze band Pam Risourié. Deze zeskoppige band maakt samen muziek sinds 2019 en heeft drie ep’s en verschillende singles, waaronder een ietwat bijzonder cover van Rihanna’s Umberella, achter hun naam staan. Voor de opnames van hun debuutalbum trok de band naar Normandië, waar ze de songs inblikten in de studio van shoegazers van You Said Strange. Lucas Ramos (Guts, Frustration) nam de mix en de productie voor zijn rekening. De mastering was in handen van Slowdive-drummer Simon Scott.

© Pam Risourié

Pam Risourié smelt shoegaze en dreampop samen met de psychedelische vibe van Tame Impala. Het klinkt allemaal veel luchtiger dan de meeste typische shoegazebands die uitpakken met een stevige “wall of distortion”. Het album opent met het dromerige, zelfs dansbare Your Are The Sound, dat onmiddellijk de toon zet van het volledige album. Wat volgt klinkt even zweverig en groovy dankzij een flink pak psychedelische invloeden.

In A Star Among The Candles flirt het vijftal met postpunk en noise, maar dat is alleen in de outro te horen want de ze klinken gewoon te aanstekelijk om stevige postpunk/noise te brengen. Dat de band niet vies is van wat postrock invloeden laten ze horen in het meer dan zeven minuten durende Weltschmerz, waarin ze nooit echt te stevig uit de bocht vliegen maar gewoon mooi binnen de lijntjes kleuren.

Met dit debuut is het 45 minuten lang genieten van al het moois dat Pam Risourié in elkaar heeft gestoken. Met magische, dromerige klankentapijten verkent deze vijf muzikanten de mentale en innerlijke oceaan van vervorming waar ze met veel overgave induiken.