Home ReviewsAlbum Reviews OHMA – Between All Things (Colorfield Records)

OHMA – Between All Things (Colorfield Records)

Na het geweldige album van Anna Butterss (Activities) komt het Amerikaanse Colorfield Records label een paar maanden later met een nieuwe parel op de proppen. OHMA is het duo multi-instrumentalisten Mia Garcia en Hailey Niswanger. Hun debuut Between All Things is een spontaan en weelderig album geworden dat zachtjes suddert in jazzy vibraties.

De in Los Angeles residerende dames produceren instrumentale muziek die beïnvloed is door hun jazzachtergrond waarbij niet alleen een ruime instrumentatie maar ook diverse stijlen moeiteloos in elkaar vloeien. Garcia en Niswanger gaan de avontuurlijke weg op met een veelzijdigheid aan natuurlijke klanken. Laten we duidelijk zijn, OHMA speelt geen jazz op Between All Things. We krijgen een mix van pop en fusion verrijkt met zachte saxofoon, gitaar en elektronica die klinkt als een ode aan de vrouwelijkheid. De dromerige (vrouwelijke) vocalen die opduiken scheppen een tijdloze en etherisch aanvoelende sfeer die de luisteraar aangename zintuiglijke gewaarwordingen bezorgt.

Het duo laat hun talenten en vaardigheden in de vele details die het album rijk is horen. De bastonen, vloeiende fluiten, analoge synthesizers, veldopnames en vintage drummachines worden tot in de puntjes in de plaat gemixt. Een zowaar compleet en wonderbaarlijk geluidsspectrum met donzige experimentjes zorgt voor verslavende en rustgevende strelingen in de oren. Het wordt wel eens dringend tijd dat een Europees label de releases van Colorfield Records fysiek uitbrengt. Importeren uit de VS is daarentegen wel mogelijk maar bijna onbetaalbaar.

We zijn alvast in onze nopjes met deze eerste worp van OHMA die boordevol heerlijke muziek staat. De liefhebbers van uitgaven op labels zoals ECM en Crammed Discs mogen deze geweldige plaat ook niet links laten liggen.

OHMA – Instagram
Mia Garcia – Instagram
Hailey Niswanger – Website – Instagram – Facebook |