Home InterviewLuminous Questions TEN LUMINOUS QUESTIONS : TIBO NASSEL (BUDGET TRASH)

TEN LUMINOUS QUESTIONS : TIBO NASSEL (BUDGET TRASH)

by Bart Verlent

Het Brugse viertal Budget Trash staat al vijf jaar garant voor het creëren van een straffe indrukwekkende geluidsmuur. Dat bewezen ze nog maar eens met hun laatste single Daddy. We legden onze Ten Luminous Questions voor aan gitarist Tibo Nassel.

(c) Trees Rommelaere

Wat betekent muziek voor je en kan je een leven inbeelden zonder muziek?
Muziek is volgens mij iets dat kan gezien worden als een medium voor emoties om het poëtisch te zeggen. Voor mezelf is het noodzakelijk om naar veel verschillende genres te luisteren om zo nieuwe dingen te leren kennen en ontdekken. Leven zonder muziek kan niet denk ik.

Wat is de eerste plaat die je kocht, en weet je nog hoe dat kwam?
De eerste plaat die ik kocht was de eerste ep van Leopard Skull. Ik ben toen naar de release geweest in de Cabron en wilde die plaat absoluut hebben.

(c) Ann Cnockaert

Welke artiest of band heeft jou op het podium het meest geïmponeerd?
Ik kan niet één band of artiest kiezen dus hier is een kort lijstje: Khruangbin, King Gizzard And The Lizard Wizard, Kamaal Williams, Matt Corby, Mansur Brown, Leopard Skull, Maston, Arctic Monkeys, Steve Lacy, The Murder Capital, Dvtch Norris, Skegss, MOAR, Surf Curse, Double Veterans, Ty Segall. Ik ben zeker dat ik nog een aantal artiesten vergeten ben, maar aan die artiesten/bands hun optredens denk ik vaak terug.

Wie heb je ooit als kind voor de spiegel staan imiteren?
Ik kan me niet herinneren dat ik bepaalde artiesten imiteerde voor de spiegel. Toen ik ongeveer 10 was, danste en zong ik wel heel hard mee op Green Light van John Legend op weg naar de voetbaltraining. Ultra lekkere schijf, nog steeds trouwens!

Welke platenhoes vind jij de meest iconische?
Ook een moeilijke en om er maar één te kunnen noemen. Ik zou zeggen Country Life van Roxy Music of Bad Brains (self titled). Dat zijn voor mij twee covers die me te binnen schieten van zodra het woord albumcover aan bod komt.

(c) Roxy Music

Met welk nummer kunnen we je doen wenen?
Dit zal wederom een kort lijstje zijn aangezien één nummer niet echt volstaat. Donny Hathaway – Giving Up, John Martyn – Couldn’t Love You More, Matt Corby – All Fired Up (live), King Krule – Perfecto Miserable (van Hey World! video), Tyler The Creator – Puppet, Frank Ocean – Godspeed, Arctic Monkeys – Love Is A Laserquest, Elliott Smith – Needle In The Hay

Wat is volgens jou de meest ondergewaardeerde plaat, en welke de meest overgewaardeerde?
De meest ondergewaardeerde plaat, die eigenlijk geen echte plaat is, zijn de B-sides van FIDLAR. Al die nummers zijn stukken beter dan de laatste plaat die ze uitbrachten. Meest overgewaardeerde plaat: alles van Tool.

(c) Fidlar

Wat is jouw mooiste muzikale moment in je leven?
Toen ik voor het eerst For My Ladies hoorde van Yussef Dayes toen begon ik luidop te lachen en te roepen van “Holy shiiiit dit is smooth”. Ook het moment dat ik Maggot Brain van Eddie Hazel (Funkadelic) ontdekte en direct kippenvel kreeg. Op dat moment zat ik alleen in m’n kamer met m’n headphones op. Het gevoel van dat nummer en de sound zijn dingen die vastzitten in mijn hoofd. Dit nummer moet men ook draaien op mijn begrafenis.

Als je moet optreden, wat doe je de vijf minuten daarvoor?
Naar het toilet gaan, water drinken en beginnen zweten.

Wat is het meest gênante moment uit je carrière?
Het moment dat we in de Trix mochten spelen als voorprogramma van Black Leather Jacket. Ik verloor mijn plectrum waardoor ik mijn fuzz niet uit kon zetten en alles als een gek feedbackte. Toen ik mijn plectrum terug had en m’n fuzz uitgezet had, begon ik nog eens het verkeerde nummer te spelen.