Home ReviewsAlbum Reviews WORKS OF THE FLESH – Works Of The Flesh (Eigen Beheer)

WORKS OF THE FLESH – Works Of The Flesh (Eigen Beheer)

We naderen de donkerste weken van het jaar. Naast de zwammen en paddenstoelen schieten er nog eens ook wat interessante releases met gitaargeweld uit de Vlaams bodem. Na Wound Collector komt Works Of The Flesh op de proppen met hun gelijknamige debuut-ep. Het Antwerpse collectief speelt death/crust metal met een punk attitude (relatief korte nummers).

Works Of The Flesh, niet te verwarren met de Amerikaanse deathmetalband Works Of Flesh, knalt zich op deze negentien minuten durende uitgave de Belgische metal wereld in. De band bestaat uit voormalige leden van underground bands als Suhrim, Marginal, Helldozer, Izah, Musth, San Diablo, Black Swarm en nog véél meer. En dat is ook te horen aan de explosieve kwaliteit die deze band in de nummers duwt. Works Of The Flesh puilt uit van ervaring en variatie. De vette en agressieve riffs razen elkaar af in de stijl van de legendarische (en nog steeds actieve) band Possessed. De blastbeats en trillingen van de bassen vliegen ons als tekens van onreinheid rond de oren.

Over wie het grunten en brullen voor zich neemt hebben we geen info, maar het strot van de zanger vertaalt zich in toorn, strijd en haat. Deze negen werkjes van Works Of The Flesh verzamelen zich tot een overtuigend debuut. De compromisloos hakkende old-school deathmetal, voorzien van randjes crust metal, dreunt als genadeloze ketterij en afgoderij in het aardse koninkrijk. Een fysieke release op cd zit nog in de pijplijn. De digitale release kan je beluisteren en aanschaffen op hun Bandcamp pagina. Dit is perfecte kerstmuziek.

BANDCAMP