Home ReviewsAlbum Reviews SARA DELLA SANTA – Lost In Translation

SARA DELLA SANTA – Lost In Translation

by Felix Sandon

Sara Della Santa verscheen al op onze radar met drie singles: Lost Identity, 4 AM en Children. Daarin toonde ze zich aan de wereld als een selfmade artieste met het hart op de tong, die liedjes pent over het leven en alle kleine en grote zorgen die daarbij komen kijken. Haar ep Lost In Translation vormt nu het sluitstuk van die reis, die zich ontvouwt als een coming-of-agefilm.

Twee gloednieuwe liedjes krijgen we daarop te horen, waaronder het titelnummer. Sara’s moedertaal is Italiaans, zingen doet ze in het Engels en als je haar tegen het lijf loopt in haar thuisstad Antwerpen, spreek je haar maar in het Nederlands aan. Af en toe gaat er dan mogelijk iets verloren in de vertaling, oftewel Lost In Translation. Met een heel ander ritme dan we van haar gewoon zijn, inclusief rokerige toetsen en dito saxofoon, maar met haar vertrouwde gitaarriffs en goudeerlijke stem, sleept ze de luisteraar mee in haar verhaal. Het nummer neemt alle tijd om op te bouwen en heeft geen afgelijnd refrein om je aan vast te klampen. Maar dan komt dat aangrijpende einde waarin Sara zingt “I feel lost in translation” en gaat haar ontwapenende stijl toch weer recht naar je hart.

Ook Surreal Times is nieuw. De intro, die als wel vaker bij Sara’s muziek herinneringen oproept aan alternatieve rock uit de jaren ’90, klapt meteen open, maar de stem van de zangeres verdwijnt hier net wat te veel naar de achtergrond. Jammer, want wie geconcentreerd luistert, hoort een prachtig nummer over niet kunnen ontsnappen aan surreële tijden met opnieuw zo’n ontroerende zin die Sara schijnbaar moeiteloos uit haar mouw schudt: “Almost grown up / and I don’t know who I am.”

Wie deze muziek live wil meemaken, ziet Sara aan het werk op zondag 9 juni in de Bonnefooi te Brussel.

FACEBOOK / INSTAGRAM