Home ReviewsAlbum Reviews ROSE SLOPES – Sunset Highway (Eigen Beheer)

ROSE SLOPES – Sunset Highway (Eigen Beheer)

Ook in de Verenigde Staten hebben sommige mensen ervoor gekozen om vrijwillig in lockdown te gaan en zichzelf en andere mensen zo te beschermen tegen het coronavirus. Zangeres Maude Ertel en multi-instrumentalist en producer Anthony Mendolia gebruikten deze tijd om iets nieuws te creëren. Het resultaat is Rose Slopes, een band die inspiratie haalt bij Slowdive, Cocteau Twins, Mogwai en Drab City. Het duo blikte de ep Sunset Highway samen in en het is de bedoeling om van Rose Slopes een band te maken waarmee ze binnenkor op tournee kunnen.

(c) Rose Slopes

Sunset Highway opent met het sfeervolle Soft Eyes To Ice dat een Cocteau Twins-sfeer uitademt. Het enige probleem is dat Maude Ertel geen Elizabeth Fraser is, integendeel zelfs. Ze haalt een paar keren uit en dat klinkt vrij vals, wat niet echt goed is voor de sfeer. Het volgende nummer op de ep, Where The Rivers Meet komt sterk in de buurt van My Bloody Valentine. Ook hier komt de beperkte toonvastheid van Ertel de boel serieus verstoren.

Met Glass Box zoekt het duo de sfeer van 80’s gothic op. We krijgen een combinatie van Siouxsie and the Banshees en Xmal Deutschland. Op de één of andere manier sluit deze stijl beter aan bij de “uit de toon” zang van Maude. Met afsluiter Wave A Ribbon gaat het duo terug de shoegaze kant op. Ook op deze track slaagt de zangeres er niet in om in de toon te zingen, we krijgen er zelfs tandpijn van…

Muzikaal is Rose Slopes dik in orde. Maar we hopen toch dat Anthony Mendolia op zoek gaat naar een zangeres die beter weet in welke toon ze moet zingen.

BANDCAMP