Home ReviewsAlbum Reviews MOTHER OF ALL – Global Parasitic Leviathan – (Eigen Beheer)

MOTHER OF ALL – Global Parasitic Leviathan – (Eigen Beheer)

by Patrick Bruneel

Mother Of All is het project van de Deen Martin Haumann, een muzikant die veel gevraagd wordt bij Deense bands die iets met metal hebben, maakt niet uit welk subgenre.
Zo speelde hij drums bij ondertussen breder bekende namen als Myrkur en Afsky, net als bij mindere goden als Essence en Timechild.

Mother Of All is echter helemaal zijn eigen ding, waarin hij met liefde voor het métier deathmetal en prog met elkaar probeert te verzoenen. Voor zijn debuut Age Of The Solipsist (2021) kreeg hij de hulp van onder meer Steve Di Giorgio (Testament, Death, Sadus) op bas en nieuwkomer Frederik Jensen op gitaar. Hannes Grossmann (Alkaloid, Triptykon, ex-Obscura, Hate Eternal, Necrophagist) deed de mix, de mastering en de productie terwijl Travis Smith (Opeth, Nevermore, A7X, King Diamond) de hoes ontwierp.

Voor deze opvolger, Global Parasitic Leviathan, moet Haumann het veel bescheidener aanpakken. Weg label, weg grote namen. Gitarist Jensen bleef, en bassist Michael Møller, gitarist Henrik Rangstrup en de drummer Daniel Nielsen (alleen live) vullen, voorlopig alleszins, de gelederen. Zoals op het debuut schreef Haumann alle nummers zelf, drumde en zong. Een band rond zich verzamelen voor de concerten, en voor de platen als het echt moet, zo lijkt het wel.

Oerdegelijke deathmetal is wat we te horen krijgen. Geen echte toppers maar ook geen enkel zwak moment. Een prima genreplaat dus, die hier en daar lichtjes speelt met progmetal maar nooit te veel zodat het niet op onze zenuwen gaat werken. Geen uitschieters, geen uitschuivers.

Website / Facebook / Instagram / Bandcamp