Home ReviewsAlbum Reviews LEVI – Synthesis (Black Marmalade)

LEVI – Synthesis (Black Marmalade)

Onder het motto onbekend is (of blijft) onbemind nemen we het nieuwe werkje van Levi eens onder het vergrootglas. Drummer en songwriter Damiano Simoncini richt zich, na zijn activiteiten in de Italiaanse postpunkscene (Damien, Versailles), al enkele jaren naar het elektronische muziekspectrum. In 2021 bracht hij een eigenzinnige en donkere elektronisch getinte versie van David Bowie’s Heroes uit.

Synthesis is na Liquida en de ep Aquarius Levi’s derde release. Het valt ons duidelijk op (ook in zijn vorige werk) dat Simoncini zich graag wentelt in diverse elektronische muziekstijlen. De Italiaan braseert diverse elektronische klanken en sferen met een gedetailleerd oog aan elkaar. De composities op Synthesis bevatten zowel spookachtige als poppy sferen waarbij ook dreigende en doffe baarmoederlijke hartslagen (beats) gebruikt worden. Simoncini maakt er echter geen potje smakeloze ratatouille van, integendeel. We horen Oneothrix Point Never-invloeden, kosmische soundscapes, experimenten en filmische klanklandschappen die naadloos met elkaar versmolten worden.

Simoncini laat met Synthesis een knap staaltje elektronische muziek horen dat geen ogenblik verveelt. Het zes nummers tellende album is naar ons gevoel op zijn kortst maar dat laat ons ook heel gemakkelijk toe om steeds naar die repeat toets te grijpen. Synthesis is een fijne aanrader voor de liefhebbers van met emotie en liefde geproduceerde elektronische muziek. Synthesis is digitaal en op cassette te verkrijgen op de Bandcamp pagina van Levi.

Facebook