Home ReviewsAlbum Reviews ASHTORETH & STRATOSPHERE – Between Worlds (Winter-Light)

ASHTORETH & STRATOSPHERE – Between Worlds (Winter-Light)

Met kosmische signalen die vanuit verschillende ambient planeten komen, lanceert het Nederlandse kwaliteitslabel Winter-Light Between Worlds. Twee Belgische artiesten, Ashtoreth (Peter Verwimp) en Stratosphere (Ronald Mariën), laten hun creativiteit op deze merkwaardige samenwerking in elkaar vloeien. Oppersjamaan Verwimp uit zich vooral met donkere ambient en rituele ideeën, waarbij hij al een resem van boeiende collaboraties en solowerk op ons losliet. Het geesteskind van Ronald Mariën, Stratosphere, betovert de luisteraars al een geruime tijd met duizelende gitaar soundscapes en drones.

Between Worlds is een apart ambient werkje waarbij licht en duister in elkaar vloeien. De golvende soundscapes van beide gitaristen klitten spontaan aan elkaar. Ashtoreth verwekt met zijn enge stemvibraties sluimerende en spookachtige signalen die doorheen de kleurrijke soundscapes lopen. Bij de derde track (Longing) worden we volledig omringt door een mystiek en rustgevend universum. De golvende resonanties zijn soms licht dreigend maar produceren hoopvolle en dromerige klanken. De zweverige sonische structuren worden bijna perfectionistisch  afgewisseld met messcherpe  drones en soundscapes.

Beide geluidskosmologen houden elkaar perfect in evenwicht. Regelmatig deemsteren doordringende signalen van hun thuiswerelden naar boven maar de alliantie is sterk. Het yin yang gevoel is ongelofelijk waarneembaar bij het beluisteren van deze soundtrack. Deze muziek werkt inspirerend en neemt de luisteraar mee op de diepe en evenwichtige luisterreis. We kunnen niet ontkennen dat Ashtoreth & Stratosphere zichzelf op dit geluidskunstwerk naar hogere sferen kanaliseerden. Between Worlds is een bundel met prachtige ambient verhalen waarbij een streepje sinistere sferen in de nummers ingeweven worden.

Deze fantastische digitale uitgave is ook op beperkte cd oplage verkrijgbaar.