Home ReviewsAlbum Reviews JENNIFER PORTER – Yes I Do (Cougar Moon Music)

JENNIFER PORTER – Yes I Do (Cougar Moon Music)

De 55-jarige Jennifer Porter is niet alleen bekend als actrice maar ook al zangeres. Ze begon als jazzvocaliste en keyboardspeelster en werkte samen met onder andere The Glenn Miller Orchestra en Christian McBride. Haar muzikale voorkeuren gaan heel breed en ze nam ook blues en country albums op. Voor het album Yes I Do liet ze zich inspireren door New Orleans met een flinke knipoog naar Memphis soul.

Ze nam het album op met straffe en ervaren muzikanten zoals gitarist George Naha (Wilson Pickett, Sam & Dave, Aretha Franklin), bassist Damon Banks (The Neville Brothers, CJ Chenier), trompettist Steven Jankowski (Chic, Chicago, Blood Sweat and Tears), Doug DeHays (Labelle, Southside Johnny) op sax en Randy Andos (Tony Bennet, The O’Jays) op trombone en tuba.

© Jennifer Porter

Porter heeft de boogie woogie heel goed in de vingers en dus is zo’n New Orleans album volledig haar ding. Het is wel even aanpassen aan Porters stem, die misschien net iets te clean klinkt voor dit genre. Wij associëren Memphis soul met een zekere doorleefdheid en die zit er bij Jennifer niet in. Maar de klik is wel snel gemaakt doordat er geweldig gemusiceerd wordt en de songs een fluwelen kantje krijgen door de pure zang.

Porter schreef alle nummers op de plaat zelf. Ze brengt geen covers, en dat is ook niet nodig want deze songs zijn even sterk als het oeuvre van andere grootheden uit New Orleans.