Home ReviewsAlbum Reviews HONEY HACHIMITSU – All Your Honey Are Belong To Us (Wagonmaniac Music)

HONEY HACHIMITSU – All Your Honey Are Belong To Us (Wagonmaniac Music)

by Bootsie Butsenzeller

Goed bezig bij Wagonmaniac me dunkt, de stroom releases zowél op vinyl als digitaal is amper bij te houden en de kwaliteit doet absoluut niet onder aan de kwantiteit. Nieuw op hun Bandcamp is deze Honey Hachimitsu, een verbond tussen het Antwerpse Ivolve en een zekere  Kevin “de VC” van Campenhout a.k.a. V8-bitC., die zich laten inspireren door Japan, getuige de bandnaam en gebrekkige Engelse titel.

(C) Honey Hachimitsu

Hun voorliefde voor 8 bit elektronica komt al meteen tot uiting in the -ɜː(ɹ)d Dimension , een aanstekelijk Gameboy melodietje dat pas halverwege het gezelschap krijgt van een reggaefeel synthbas en een breakbeat. The Tree Of Goo gooit het roer om naar een donkere bestemming, EBM die aanschurkt bij Front 242 maar met een Samurai strijder als zanger. In hetzelfde vaarwater maar zoals de titel al aangeeft in een iets hogere versnelling, vertoeft Accelerate. De pathos die de jaren 80 variant van dit genre vaak kenmerkt, wordt hier vakkundig gerelativeerd door de silly synths.

Ivolve mag z’n hiphop roots botvieren in RC V8-6.0 (Tilma Stone) een zalige downtempo beat waarrond een zich in allerlei verleidelijke bochten wringende melodie drapeert, die gesampled lijkt uit een Manga tekenfilm. Glow Together herbergt staccato violen op een drum’n’bass beat. Nog meer 8 bit geweld geflankeerd door een logge beat en een scheurende bassynth in The Honey Machine (Rage Remix) én in volle overdrive hakkend op Honey Hatchimitsu Theme, waardoor Psychedelic Nectar “Second Bites” en Db-RIP plots bijna easy listening worden.

Heerlijk maf plaatje dat we evenwel niet aanraden aan epileptici en zenuwpatienten. Op 1 Juni brengen ze overigens letterlijk en figuurlijk al The Sequel uit.