Home ReviewsAlbum Reviews CLAIRVAL – Ondulé (Klankman)

CLAIRVAL – Ondulé (Klankman)

Muzikant/producer Sam Pieter Janssens is een creatieve duizendpoot die we kennen van zijn werk bij onder andere: And Then Came Fall, SJ Hoffman, Driftwood en (W). Clairval is een nieuwe artiest op het Klankman label van Sam Pieter, het kan ook zijn dat dit een nieuw alter ego is van deze multi-instrumentalist.

(c) Clairval

In juli kregen we een eerste voorproefje van Clairval met de ep Night Takes. Voor deze ep trok Clairval naar Brussel om de vibes van de stad met de party crashers en hipsters te verwerken in de muziek. Het resultaat is drie electro tracks die redelijk dansbaar zijn. Voor deze ep was de muziek van Jon Hopkins en Photek dan ook een grote inspiratiebron.

Voor Ondulé brengt deze artiest iets totaal anders. Met tien korte nummers, instrumentale stukken die ergens schommelen tussen melancholie en meditatie heeft Clairval muziek gemaakt om even tot rust te komen en uit te blazen of te verdwalen in deze stressende tijden. Voor elke compositie heeft fotograaf Tom Warmoes een bijbehorende foto gemaakt die het stuk perfect aanvult.

Elke song is gecomponeerd op piano en heeft een neoklassiek gevoel. Het album straalt enorm veel warmte uit en is rustgevend en sfeervol. Voor ons is het enige minpuntje dat deze mooie composities veel langer mochten duren. Telkens neemt Clairval ons mee in zijn dromerige wereld en is het wel even aanpassen om daar na een minuut uit weggetrokken te worden.

Wie er ook achter de naam Clairval schuilt, het maakt niet uit maar deze artiest heeft ons volledig meegesleurd in zijn verhaal met zijn wondermooie composities. Wij kijken uit naar het vinyl album dat begin 2021 zal verschijnen en waarop Clairval zich meer zal verdiepen in ambient.

BANDCAMP