In 2022 debuteerde Veerle Pollet, alias Paulette Verlée, met het album Choses Vues à Droite Et à Gauche (Sans Lunettes) waarvoor ze zich liet inspireren door de composities van Erik Satie. Voor opvolger Les Barricades Mystérieuses ging de pianiste dan weer inspiratie halen bij François Couperin. Op 5 oktober verschijnt de ep Reworks en daarop staan hedendaagse, Belgische popsongs in een uniek eigen versie.
Op de ep mogen we nummers verwachten ven Tamino, Angèle, Bazart, Oscar And The Wolf, Selah Sue en van ’techno queen’ Charlotte de Witte. Van die laatste krijgen we nu het eerste voorproefje Doppler-Piano Rework, meteen geen evident nummer om in een nieuw jasje te steken. Natuurlijk liet ze de zware beats weg, ze verving ze door gedempte bassnaren. De piano vult het monotone stuk mooi aan waardoor het een boeiend en gelaagd nummer wordt.
Als we niet beter wisten dan zouden we het een hele straffe, eigen neoklassieke compositie noemen die in de lijn ligt van het werk van Nils Frahm. Verlée houdt niet van genrevakjes en dat bewijst ze nogmaals met deze unieke, straffe bewerking.