We schrijven 1 maart 2019 wanneer we Ebony Hoorn en Ellery James Roberts in Antwerpen spreken ergens aan het eind van hun promotour voor de plaat Love Hates What You Become. Bijna 18 maand later is er heel wat gebeurd en verschijnt de single Alpha Omega op hun eigen LUH.international label.
Het duo liet Mute Records Ltd. achter zich voor een onafhankelijk pad en kon de opname van Alpha Omega financieren door de bijdrage van de leden van hun Patreon.
Het nummer nestelt zich bijzonder snel in het oor met de verre galm van The Brian Jonestown Massacre, en het stemgeluid van Ellery en Ebony is onmiskenbaar. Er draait een gitaar-riff door die tot Ellery kwam tijdens een avondje YouTube kijken, ergens in juni-lockdown-Manchester. Beiden schreven samen een reflectie over de soms Bijbelse sfeer van het einde der tijden die toepasselijk is bij een stevige pandemie en een paar destructieve demagogen.
“is rapture near?
is it time for us to face our consequence?
well don’t trust these zealots certainty
a cowards confidence.”
Het hekelt de apocalyptische scenario’s, samenzweringstheorieën en doembeelden van een dystopische “nieuwe normaal” wereldorde. Je kan er wat bij staan wenen of je kan de uitdagingen optimistischer bekijken. Neen, we gaan niet allemaal naar de verdoemenis, dit is niet het einde, we moeten er door maar uiteindelijk is de cirkel rond en is er een nieuw begin. Net zoals deze single een hoopvol nieuw begin is voor Lost Under Heaven.