Home ReviewsAlbum Reviews TEEN CREEPS – Forever

TEEN CREEPS – Forever

by Bert Geurts

Deze zomer zagen we hun wervelend openluchtoptreden in Leuven en we waren er dan ook als de pinken bij om Teen Creeps’ nieuw album Forever te beluisteren. Hun eerste album Birthmarks werd reeds met lovende kritiek onthaald, zelfs door enkele gewaardeerde Engelse muzieksites. Hoog tijd dus om hun nummers uit de coronadiepvriezer te halen en de wereld in te gooien!

Openingsnummer Seeing Shapes slaat je meteen om de oren en flasht je helemaal back naar de jaren ‘90. Ook Signal Dream bevestigt dit gevoel door de Dinosaur Jr klinkende rocksound.

Hun tweede single Fall Out, die deze week met bijhorende videoclip uitkwam, is een eerste hoogtepunt. De ritmisch gedreven drums en fuzzy gitaren staan hierbij als een paal boven water.

In Brothers, Defender en Toughen up nemen ze verrassend wat gas terug en spelen de troostende, relativerende songteksten een voorname rol. Dat zorgt voor een mooie bevestiging van de muzikale groei van de band. Desalniettemin doen Hideaway en Tourist je weer lekker headbangen. De nostalgische, poppy vertelstrofes en noisy uitbarstingen geven perfect de dualiteit van het leven weer, vallen en opstaan,… Afsluiter Crash/Land is dan ook een waardige, epische afsluiter.

Teen Creeps brengt misschien weerom een zeer herkenbare, nostalgische sound op dit album, maar prikkelt anderzijds onze nieuwsgierigheid naar de hoognodige live-optredens die we allemaal missen.