Home ReviewsAlbum Reviews SUICIDE COMMANDO – Death Will Find You (Out Of Line)

SUICIDE COMMANDO – Death Will Find You (Out Of Line)

by Yves Van der Straete

Johan Van Roy is al dertig jaar bezig in het EBM-circuit of volgens sommige puristen/muggenzifters het Dark Electro genre. Na het grote succes van Bind , Torture And Kill werd het een beetje stiller rond zijn groep Suicide Commando.

De laatste release Forest Of The Impaled werd door velen niet echt enthousiast ontvangen wegens te veel van hetzelfde. Er staan inderdaad een paar plaatvullers op, maar ook een paar heel goede nummers. Nu komt de ep Death Will Find You op ons af met acht nummers er op waarvan twee songs uit het vorig album, vier remixen ervan en twee nieuwe tracks.

Death Lies Waiting is één van die betere nummers uit de vorige cd en dus logisch als uitgave van deze ep. Het nummer We Are Transitory durven we zelfs als het beste van deze uitgave bestempelen. Net die twee songs krijgen op deze ep meer aandacht in herwerkte versies. Death Lies Waiting krijgt één remix, We Are Transitory krijgt zelfs drie remixbeurten. Deze ep is compleet met twee nieuwe nummers Black Hole en I’d Die For You.

Harde pulserende beats, fijne electro klanken die ons doen denken aan Wumpscut en de gemanipuleerde distortionstem typisch voor de Suicide Commando-sound. Dit is wat we graag horen en verwachten, en waar we op de dansvloer ons kunnen op uitleven. Als we onze ogen sluiten zien we Johan met een vettige, geschilderde glimlach op zijn tootje “Death lies waiting I’m dying I’m dying death lies waiting” roepen.

Dank u Suicide Commando voor deze trip naar het limbo maar de dood mag nog even wachten, we gaan nog even verder dansen!