Home ReviewsAlbum Reviews KENNYHOOPLA – Blink And You’ll Miss It //

KENNYHOOPLA – Blink And You’ll Miss It //

by Serge Timmers

Poppunk heeft een nieuw wonderkind. KennyHoopla is geboren in Wisconsin en kreeg al vrij vroeg het punkrockvirus te pakken. Na enkele goed ontvangen singles werd hij ontdekt door niemand minder dan Travis Barker van Blink 182. Die laatste zette zich achter de knoppen en een definitieve sound was geboren. Dat resulteerde al in het heerlijke nummer You Need A Hit en nu in deze leuke ep. Daarnaast mag KennyHoople ook mee op tournee met de grootmeesters én met Limp Bizkit. Niet slecht voor jonge gast uit Wisconsin. Deze ep is dan ook een eerbetoon aan de leermeesters en aan de kansen die KennyHoopla tegenwoordig, terecht, krijgt.

Er staat drie tracks op de ep. We beginnen met het moderne punk nummer Sabotage //, waar we duidelijk de invloed van Travis Barker in kunnen horen. De complexe drumpatronen en de vette productie komen ongetwijfeld van zijn hand. Wat trouwens niet wegneemt dat KennyHooply niet overloopt van het talent. Dit is gewoon een heerlijk alternatief rocknummer dat best wel eens richting Afrekening van Studio Brussel kan gaan. Opvolger Marry Kill F*ck // gooit het poppunkgehalte nog eens de hoogte in. Dit is wellicht het meest vriendelijke nummer op de ep. Afsluiten doen we met het hyperactieve oerpunknummer T-Shirt //.

Het moet tof zijn om ontdekt te worden door Travis Barker maar het moet minstens even tof zijn om een getalenteerde punkmuzikant te zijn die ruimdenkend genoeg is om de muziek interessant te houden. We gaan nog veel horen van KennyHoopla…