Home Reviews GRANDSON – Oh No! (Fueled By Ramen).

GRANDSON – Oh No! (Fueled By Ramen).

Oh No! … Grandson! Het is de Canadese/Amerikaase singer/songwriter Jordan Edward Benjamin die sinds 2015 onder zijn pseudoniem succesvolle rocksongs brengt. Het nummer Blood // Water van op zijn ep Broken Down Vol. 1 (2018) was meteen een voltreffer. In juni ontving hij er nog de SOCAN Songwriting Prize voor.

Na de leadsingle Rock Bottom is Oh No! de tweede single die we horen van zijn aankomende ep, dat traditiegewijs A Modern Tragedy Vol. 3 zal heten, als opvolger van zijn gelijknamige Vol. 1 en Vol. 2. Ritmische drums en noisy gitaren met een dirty sound die we ook in Benjamins stem terug horen, maken er een pittige rocksong van. In het refrein voegt hij daar eclectische opwinding aan toe met piepende gitaren en spoken vocals die uitmonden in een bad-ass rap-sessie. Stoer emotioneel pakt hij ons hiermee helemaal in.

Met zijn nummers kaart hij moderne alledaagse issues aan waarmee we in de maatschappij geconfronteerd worden en waar de media minder aandacht voor heeft. Naast – of eerder met én door – zijn muziek is er ook XX Resistance, een beweging opgericht door Grandson om jonge, gepassioneerde, geëngageerde mensen te verbinden om in weerstand te gaan en deel uit te maken van de sociale strijd. Het verbaast dan ook niet dat het momenteel geweld met wapens is, waar hij tegen in gaat. Muziek met principes, dus!

Grandson werd hiermee een muzikaal project dat we zeker aan onze wanna-see-live-list toe voegen. Zijn nieuwe album verschijnt op 13/9 en daar koppelt hij The End Of The Beginning-tour aan: een heus tourschema, met een hele rits aan optredens doorheen Amerika en Canada.