Home ReviewsAlbum Reviews GOUDI – Midnight Fever

GOUDI – Midnight Fever

Het zijn drukke tijden voor Pierre Goudesone. Binnenkort verschijnt de nieuwste langspeler van zijn geesteskind Flesh & Fell waarmee hij in de jaren 80 internationale bekendheid verwierf, maar hij is er ook met een nieuwe van zijn soloproject Goudi. Zelf noemt Pierre zich graag het buitenbeentje in het Belgische muzieklandschap, en hoe graag iedereen zich deze titel toewenst, is dat in zijn geval ook zo. Midnight Fever is Goudi’s derde plaat, een donkere popplaat die het best kan worden vergeleken met The Idiot van Iggy Pop.

High On You is eigentijdse newwavepop, en je hoort hier duidelijk dat Pierre ook in Flesh & Fell speelt, hoewel hij er toch zijn eigen ding mee doet. Een muzikant mag nooit een moeilijk parcours ontwijken, en als tweede track durft de Oostendenaar (die tegenwoordig in Brussel woont) het aan om Dock Of The Bay van Otis Redding te spelen. Geen gemakkelijke keuze, want je kan ermee op je bek gaan. Niet Goudi. Beweren dat de cover beter is dan het origineel, doet geen mens, wel zeggen we dat Goudi meerwaarde biedt. Black Heart is een mooi staaltje van donkere pop, terwijl @My House meer naar rock neigt.

In Desire wordt er met psycedelica geflirt zonder dat de muziek al te moeilijk wordt, terwijl Let’s Spread Love echo’s van Ziggy Stardust bevat. Dat geldtook voor Boys & Girls, maar het wordt op eigenzinnige wijze met scherpe Stooges-gitaren gemengd.

So Pristine is de single uit dit nieuwe album, gewoon heerlijke newwaverock. Eigenzinnig, net zoals de afsluiter van dit album: Untamed.

Goudi heeft met Midnight Fever zeker niet de gemakkelijkste weg gekozen, een boeiende plaat, maar eentje met een zeer eigen wil. Fijnproevers van de betere newwaverock, dit is jullie kans!