Home ReviewsAlbum Reviews CURTIS HARDING – If Words Were Flowers (Anti / PIAS)

CURTIS HARDING – If Words Were Flowers (Anti / PIAS)

Ook al debuteerde Curtis Harding in 2014 met het geweldige album Soul Power toch moest hij tot 2017 wachten om door te breken met zijn album Face Your Fear dat hij inblikte met producer Danger Mouse. Harding maakte vroeger deel uit van The Black Lips en was achtergrondzanger bij Cee Lo Green. Vanaf zijn tweede album werd hij evenwel als een volwaardige solo-artiest gezien.

© Curtis Harding

Met deze derde langspeler wilde Curtis Harding een plaat maken die de tijdsgeest weerspiegelt. Hij doet dat met lekkere vintage soul, warme r&b, zalige funk en flarden hiphop, jazz, garagerock en psychedelica. Sam Cohen (Kevin Morby, Benjamin Booker) – die ook meewerkte aan het vorige album – stond in voor de productie. Samen maakten ze een album dat in de voetstappen treedt van Marvin Gaye’s What’s Going On, Curtis Mayfields Superfly en Songs In The Key Of Life van Stevie Wonder.

Met warme soulnummers die in pure soultraditie zijn opgenomen met strijkers, blazers en groovy percussie palmt Curtis iedereen in. Er is deze keer nog meer aan de arrangementen gewerkt zodat de nummers voller klinken en zijn maatschappijkritische teksten nog beter tot hun recht komen. Het is voor Harding dan ook een plaat die gemaakt is om mensen te helpen en ze te laten voelen dat ze niet alleen zijn. Voor hem is het belangrijk dat zijn teksten hoop brengen bij iedereen die het nodig heeft.

Harding maakte een eigentijds soulalbum dat trouw blijft aan de oer-soul generatie maar tegelijkertijd de hand reikt naar de nieuwe generatie. Het is een pakkende plaat die niemand onberoerd zal laten.

BANDCAMPFACEBOOK