Home ReviewsAlbum Reviews COZIN – Would You Care? (Eigen Beheer).

COZIN – Would You Care? (Eigen Beheer).

by Wout Meganck

Het Gentse trio Cozin laat opnieuw van zich horen met de single Would You Care? Eind deze week wereldkundig gemaakt als de melodieuze voorbode van meer nieuw materiaal dat later op het jaar aan de oppervlakte komt. De dreampop band, met als usp: meerstemmige samenzang ondersteund door strijkers en elektrische piano, ging voor deze release in zee met producer ​Steve ​Greenwell. Geen kleine jongen ,want eerder aan de slag met ​onder meer Arrested Development, Joss Stone en andere ronkende namen.

Het horen van Cozin’seerste album (Burst) was voor de gereputeerde knoppenman kennelijk overtuigend genoeg om uit eigen beweging een voorstel tot samenwerking de oceaan over te mikken. Erg lang werd er in Gent niet gepiekerd over dat voorstel en eind juli reisde Greenwell naar België. In de ​Johnny Green Giant-studio, een nagelnieuwe studio in Oostakker, nam hij twee singles op met het trio.

Op deze single springt de uitstekende samenzang van ​Dorien Staljanssens, Muriel Boulanger en Anne Van Steenwinkel​ eens te meer in het oog/oor. En dat is ook volkomen de bedoeling want de sterkte van dit gezelschap. Het melancholische Would You Care? wordt gedragen door piano en kracht bijgezet met rake vioollijnen. De drumpartijen voor dit nummer werden ingespeeld door Nash Breen. Een prima aanloop naar de tweede single en het tweede full album. Later op het jaar dus.

FACEBOOK