Home ReviewsAlbum Reviews CAMILLE CAMILLE – Could You Lend Me Your Eyes (On The Level)

CAMILLE CAMILLE – Could You Lend Me Your Eyes (On The Level)

Camille Willemart leerde haar eerste gitaarakkoorden van haar moeder en schiep sindsdien haar eigen manier ontwikkeld om muziek te maken. Ze begon haar muzikale carrière op 18-jarige leeftijd, tijdens haar jaar aan de zuidkust van Engeland, waar ze voor het eerst de straat op trok met haar gitaar en haar fragiele stem. Sindsdien zijn de straten voor Camille Camille een speeltuin geworden waar ze haar vocale vaardigheden ontwikkelde, maar ook inzicht kreeg in het belang van een eerlijke en rauwe benadering om contact te maken met haar publiek. In 2019 werd Willemart eindelijk beloond voor haar volharding, ze belandde in de finale van De Nieuwe Lichting van Studio Brussel met haar pakkende debuutsingle Strawberry Moon.

© Camille Camille

Ondertussen bracht ze nog verschillende singles uit die allemaal in de playlist van het radioprogramma Duyster belandden en nam ze samen met Sam De Nef het wondermooie duet Requiem For A Dreamer op. De volgende logische stap was dus een debuutplaat. Camille Camille trok naar Zweden, waar ze samen met producer Anders Lagerfors de studio indook. Doordat de corona-epidemie bleef razen, kon ze enkel het eerste deel van de opnames maken in Zweden. Het tweede deel van dit album nam ze op in haar kamer in Leipzig, waar ze momenteel woont.

Het resultaat is een ontroerend mooie plaat met 12 pakkende diamantjes. De meeste songs zijn gebouwd rond het intieme gitaarspel van Camille Camille en haar veelzijdige, warme stem. Af en toe komt een keyboard de songs wat inkleuren maar meer hebben deze songs ook niet nodig. Haar pure, naturelle aanpak hoeft geen wall of sound van arrangementen. Van de eerste tot de laatste noot hangen we aan de lippen van Camille Camille en laat ze ons niet meer los.

Deze Could You Lend Me Your Eyes is absoluut één van de mooiste platen van 2021. Als je zo kan raken met je debuutplaat wil dat zeker wat zeggen. In oktober mag Camille Camille mee in het voorprogramma van King Hannah door het VK dus moeten wij geduld hebben tot 19 november. Want dan stelt Camille Camille deze prachtige plaat voor in de Brusselse Botanique.