Drie jaar geleden debuteerde Bosum met de dromerige en best indrukwekkende single Fonzy. Tom Verbeeck en co bleken de perfecte ingrediënten te kennen voor de ideale indiepopsong. Dat bevestigde het viertal later met de singles Marvin, Golden Rain en Take It Easy.
Vorig jaar kreeg Bosum eindelijk de aandacht die ze verdienden, helaas niet met een eigen compositie maar met een cover van The Weeknds Blinding Lights die Verbeeck solo opnam. Daarna kregen we nog catchy voorproefjes (Cherry, Smell Of Your Hair In The Morning en Bright Young Woman) van het debuutalbum dat nu eindelijk het licht ziet.
Ghostwood Country Club is een introspectief album. De inspiratie om de songs te versmelten in een consistent album, kwam na het bingen van de David Lynch serie Twin Peaks. Geïnspireerd door de dromerige, surrealistische wereld van Lynch, componeerde Verbeeck twee soundscapes (de intro en outro van het album Ghostwood Country Club Part 1 en Part 2) die de weg plaveiden voor het album. Die zweverige sfeer vormt de rode draad doorheen het album met als ingrediënten: dromerige stemmen, zwevende gitaren, zachte synths en strakke distinctieve ritmesectie die de songs op de grond houden.
Op dit album bewijst Bosum niet alleen dat ze weten hoe een perfecte song gemaakt wordt, maar ook dat ze een eigen geluid hebben waarin we invloeden horen van dreampopbands zoals Cocteau Twins, House Of Love, The Ligtning Seeds en zelfs wat Echo & The Bunnymen. Alle negen nummers op deze plaat kennen warme arrangementen die soms wat zeemzoet zijn maar nooit over the top.
Ghostwood Country Club is een mooie indiepopplaat die veel aandacht verdient en waarmee Bosum een gouden visitekaartje aflevert.