Na de metal artiesten krijgen we nu ook al postpunkers die zich aan een streepje elektronica wagen. Billy Andriessens is leadgitarist bij de Waaslandse postpunkgroep DAMMIT maar experimenteert al heel lang met geluidsmachientjes die deuntjes uitspuwen. Onder de noemer BAELY (in hoofdletters) brengt Andriessens het elektronisch werkje Isle Of Lag uit, zijn debuut trouwens.
Artiesten die actief zijn buiten het elektronische muzikale spectrum brengen meestal ook hun achtergrondinvloeden mee om zich zo te storten op de productie van elektronische muziek. BAELY wekte onze aandacht met zijn speelse, soms zenuwachtig aanvoelende nummers op de ep Isle Of Lag. Het album ademt een punkachtige sfeer uit met recht voor de raap gebrachte elektronische weefsels die klinken alsof ze door een gehaktmolen (groentemolen voor de veganisten) gedraaid werden. We horen Mathlovksy-achtige wendingen met doffe beats, hier en daar een snuifje Dijf Sanders, wat Oneohtrix Point Never haakjes en Aphex Twin bliepjes in dit divers gespekte klankexperiment.
We krijgen ook grappige elementen in de nummers te horen zoals onder andere onverwacht kindjesgebrabbel in Foster House, plus kitscherige poptoontjes die her en der opduiken maar soms op de zenuwen beginnen te werken. Andriessens haalt ook zijn vocalen boven in het tragere nummer Animals. Kortom, wie klaar is om de soep, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, dessert en de pousse-café als één gemixte elektronische maaltijd binnen te happen gaat met Isle Of Lag aan iedere lichamelijke in- en uitgang zeker veel plezier beleven. Isle Of Lag is enkel digitaal verkrijgbaar op de Bandcamp pagina van BAELY.