Home ReviewsAlbum Reviews ZARA DAVIS – No Hot Ashes

ZARA DAVIS – No Hot Ashes

Zara Davis begon al vroeg in haar leven gedichten te schrijven. In 2015 bracht ze haar eerste dichtbundel uit met vrij donkere en existentiële gedichten. Het grootste deel van haar leven bracht ze door in Londen maar tijdens de corona pandemie leek haar leven in duigen te vallen. Ze boog die negativiteit om in een passie om haar kinderdroom waar te maken. Ze schreef een tweede dichtbundel bij elkaar waar ze muzikale soundscapes bij schreef om de vibe die bij de gedichten past te onderlijnen.

© Zara Davis

Nadat haar relatie op de klippen liep, ruilde ze Londen in voor Gent om daar een nieuw leven te beginnen en haar poëzieproject af te werken. Met de hulp van producer Johan Bessemans (Fat’s Garden, The Candy Men) werden de soundscapes getransformeerd naar zwoele songs met een erotische ondertoon. Met referenties naar muziek van de jaren ‘70 en met een donkere David Lynch vibe creëerde het duo tien nummers die ze uitbrengen onder het alter ego Zara Davis

Op deze debuutplaat van Zara Davis staan warme sensuele songs die in de buurt komen van Serge Gainsbourg, Hooverphonic en Portishead. Zara zingt met veel passie en dat past perfect bij de donkere nummers. Het is moeilijk te geloven dat dit haar eerste stappen zijn een muzikale carrière. Bessemans kleurde de nummers perfect in met duistere, mysterieuze arrangementen die goed matchen met de gedichten van Zara Davis.

No Hot Ashes is alvast een sterke debuutplaat. We zijn wel benieuwd hoe ze deze plaat live gaat brengen. Het kan natuurlijk ook een studioproject blijven. In elk geval zorgt de samenwerking tussen Davis en Bessemans voor mooi, intens vuurwerk.

FACEBOOK INSTAGRAM