Home ReviewsAlbum Reviews TERRITOIRE DES CHATS – Windows/Vensters

TERRITOIRE DES CHATS – Windows/Vensters

In de stad regeren katten over de daken. Ze springen over de randen, van de ene rand naar de andere, zonder grenzen. Op die manier wil Territoire De Chats ook haar terrein onderzoeken met muziek, literatuur, beeldende kunsten en de Brusselse stadsomgeving. Het project werd opgericht door singer-songwriter Fleur Wirtz die de teksten en muziek schrijft en verder uitwerkt met drummer Jonas Jeub en bassist Jelle Vanacker.

© Territoire des chats

Het debuutalbum Windows/Venster is vervlochten met Brussel. De stad klopt als een hart door de plaat en in het nummer Mijn Hart Is Een Stad bevindt de stad zich zelfs in ons als een plek waar we mensen tegenkomen die we (uit het oog) verloren zijn. Fleur wil met haar songs tonen dat onze hoofdstad een plek van vrijheid en van leven is. Daarnaast zorgen de vensters voor verbinding tussen de mensen in huizen en op straat en bieden ze een blik naar binnen. De nummers op deze plaat vormen inkijkjes in het leven van een jonge vrouw in Brussel.

Territoire De Chats maakt ingetogen folky en speelse singer-songwriter liedjes; voornamelijk in het Nederlands met af en toe een uitstapje in het Engels. De arrangementen zijn vrij sober met akoestische gitaar, bas, drums en Fleurs heldere stem waarmee ze af en toe ook haar eigen backings verzorgt.

Alles klinkt puur zonder veel toeters en bellen. Op de plaat staan mooie, kleine liedjes die zeker onze aandacht weten te trekken en behouden. Op 10 februari stelt het trio Windows/Vensters voor in het Brusselse café ’t Goudblommeke In Papier.

Instagram