Home ReviewsAlbum Reviews OUTRAGE – Everybody Is Bad In Someone’s Story (Seahorse Recordings)

OUTRAGE – Everybody Is Bad In Someone’s Story (Seahorse Recordings)

De Italiaanse zanger, muzikant en componist Alberto Tieri maakte in de jaren ’90 deel uit van verschillende postrock en indiebands waaronder Silken Barb en Shibari. Ondertussen is hij verkast naar Barcelona en startte hij in 2022 met het project Outrage. Met dit project maakt de Italiaan een combinatie van alternatieve rock, folk, noise, postrock, slow core met psychedelische toetsen.

© Outrage

Dit jaar komen er twee albums uit van Outrage op Seahorse Recordings, het debuutalbum Everybody Is Bad In Someone’s Story dat Tieri opnam met Paolo Messere (productie en arrangementen), terwijl het tweede album Morality Play een samenwerking is met Amaury Camuzat (Ulan Bator, Faust) en Fixx (Dana Plato) dat later verschijnt. We focussen hier op de debuutplaat.

Er zit veel variatie in de tien songs van de langspeler, in die mate zelfs dat het enige wat de nummers met elkaar verbindt een vrij donkere vibe is en de nogal eentonige zang van Tieri. Het gaat van postrock tot doomfolk naar elektro en rock-‘n-roll tot gothic. Aan alles merk je dat dit een echt studioproject is: het klinkt allemaal vrij clean en mist diepgang. Tieri is daarenboven niet echt een fantastische zanger, hier en daar klinkt het zelfs vals. Door zijn monotone stem blijft het niet boeien.

We horen duidelijk wel welke richting Tieri uit wil gaan met Outrage maar omdat de nummers wat body missen lijkt het een samenraapsel van probeersels die niet echt veel indruk maken. Laat ons hopen dat zijn project op de tweede plaat een positieve evolutie zal ondergaan.

Facebook