Home ReviewsAlbum Reviews OTSAMO – Bedtime Stories

OTSAMO – Bedtime Stories

Otsamo is de band rond gitarist en songschrijver Sascha Heims met Tuur Gelhof op bas, Natan Goessens op drums en Wodan Onkelinx op keys. Samen maken ze een eigen blend van verschillende genres. Na een reeks optredens waarin de nummers stilaan een vaste structuur kregen, trok de band de studio in met producers Neil Claes en Roel Delplancke. Het resultaat daarvan krijgen we nu te horen: de debuutep Bedtime Stories.

© Otsamo

De titel verwijst naar het algemene gevoel en het thema van de nummers. Het zijn verhaaltjes voor het slapengaan, vaak aan zichzelf vertelt om comfort te bieden in de afwezigheid van een ander om ze mee te delen. De band wil de luisteraar het gevoel geven dat je in vertrouwen genomen wordt door een nieuw stukje van het verhaal van iemands leven met je te delen.

Openingsnummer Little Green Car klinkt in de intro wat jazzy en is een hele straffe singer-songwiter track met een klein retro randje door het Hammond orgel. In het titelnummer vult die warme Hammond klank ook deze prachtige songs weer mooi aan. Het ingetogen What’s it Like is een breekbaar pareltje dat in de break meer vuur krijgt door het psychedelische kantje.

Tracing Steps klinkt even intens als de vorige track. Jackson Brown was voor Heims altijd een grote inspiratiebron en daarom staat er op deze ep een cover van de tijdloze klassieker These Days. De americana vibe is wat meer naar de achtergrond verschoven waardoor het nummer heel subtiel veel indruk maakt. Afgesloten wordt er in stijl met Train Blues, een catchy lied met een lekker luie vibe. Het zou de perfecte soundtrack kunnen zijn bij een zwoele, zomerse dag.

Otsamo levert met deze ep een heel straf visitekaartje af waar alleen maar topsongs op staan met een eigen unieke sound.

Otsamo stelt Bedtime Stories voor op:

24/02 – WERF, Hasselt