Home ReviewsAlbum Reviews MARU MARU – In Kamera

MARU MARU – In Kamera

Nina Sampermans (Ravvel, Hooverphonic, Gjon’s Tears), Sebastian Leye (Portland, Delv!s, IBE, Noémie Wolfs, Slow Pilot, Noa Lee) en Boris van Overschee (Portland, Delv!s, Noa Lee, Okon) hebben een gemeenschappelijke liefde voor atmosferische verhalen, beklijvende melodieën en het lo-fi geluid van tapemachines. Daarom vonden ze het tijd om, na bijna tien jaar in verschillende bands te spelen, samen Maru Maru op te richten.

© Maru Maru

Hun debuut ep In Kamera is een prachtige verzameling van liedjes die tot stand zijn gekomen via e-mail, in de tuin van Boris of opgesloten in een hut in de Belgische Ardennen, in de loop van een paar jaar. De songs zijn geïnspireerd door de natuur, het gebroken geluid van cassettebandjes en persoonlijke dagboekaantekeningen, wat ze nostalgisch en omarmend doet klinken.

Op de ep staan zeven dromerige pareltjes die opgebouwd zijn rond de prachtige breekbare stem van Nina, het gevoelige gitaarspel van Sebastian, en de warme bas-, piano- en kalimbaklanken van Boris. Aangevuld met warme soundscapes die het geheel mooi afmaken. Zelf kleven ze het etiket “lo-fi folk” op hun sound, met referenties naar Adrianne Lenker, Bert Jansch, Bibio en Joni Mitchell. Wij horen in Maru Maru ook Cocteau Twins en Hydrogen Sea.

Met vrij basic arrangementen weet dit trio enorm te raken met een prachtige breekbare sound, die ze mooi en subtiel opbouwen. De songs voelen aan als dekens die je verwarmen tijdens koude nachten. Ze vormen de perfecte soundtrack om bij weg te dromen terwijl je naar ’s nachts naar de sterren kijkt.

In Kamera is een subliem mooie ep die ons heel sterk raakt. We hopen dat dit trio deze mooie plaat ergens live in een feeërieke omgeving kan voorstellen, want dat zou een perfecte match zijn.