Home ReviewsAlbum Reviews LADY LINN + GUSTAPH + GREGORY FRATEUR – I’m Fine

LADY LINN + GUSTAPH + GREGORY FRATEUR – I’m Fine

Toen Lady Linn samen met Gregory Frateur (Dez Mona) de single I’m Fine uitbracht, verkondigde Lien De Greef dat ze drie ep’s wilde uitbrengen die elk een eigen verhaal vertellen. De rode draad doorheen de trilogie is haar diep affiniteit met jazz, soul en elektronische dance. Ook zijn alle songs vanuit persoonlijke ervaringen geschreven. Elk nummer vertrekt vanuit emotie, je voelt de tederheid in haar gezinsleven, de melancholie en het genieten van het alleen zijn in de natuur.

© Lady Linn

I’m Fine is de eerste uit de trilogie en het is er een van samenwerkingen met mensen die Lien nauw aan het hart draagt en waarvoor ze een grote muzikale bewondering heeft. Naast Gregory Frateur werkten ook Stef Caers (Gustaph), levenspartner Filip Vandebril en mixer/producer Frederik Segers mee aan de plaat. Op de twee volgende ep’s mogen we een vollere klank verwachten met een full band, op I’m Fine koos Lady Linn evenwel voor een uitgepuurd, elektronisch geluid.

Het titelnummer, een duet met Frateur, opent de ep. Ze schreef dit nummer tijdens de eerste lockdown toen ze zich niet echt goed voelde, haar JX3 Roland bracht troost. De combinatie Lady Linn en Frateur werkt erg goed. Hun stemmen vullen elkaar perfect aan en dat zorgt voor een magische song. Dat geldt ook voor Clouds waar Frateur ook op te horen is. Clouds is een sensueel electro nummer dat even intens klinkt als het titelnummer.

Met haar goede vriend Stef Caers aka Gustaph, die samenwerkte met onder andere Andy Butler (Hercules & Love Affair), Zap Mama, Red D en Moonlight Matters, nam Lien ook twee nummers op. Call en Paris hebben duidelijk een 80’s kantje. We horen funk en soul invloeden die wat naar Prince ruiken, wat zorgt voor goede punten. Caers is net als Frateur een geweldige zanger, beide stuwen ze het nummer naar een hoger niveau.

The Valerie Solanas cover Night Cruising sluit de ep ingetogen af. Voor die song werkte Lady Linn samen met mixer/producer Frederik Segers, die trouwens ook het origineel producete. Linn bracht het nummer ook voor het project De Fakkel van Trix tijdens de eerste lockdown. Night Cruising wordt heel sober gebracht, enkel met haar Roland en haar mooie stem. Het erg pure nummer raakt meer dan het origineel.

Met I’m Fine gaat de trilogie goed van start, het is echt een schot in de roos. Het klinkt avontuurlijk maar toch ook bekend in de oren. De tweede ep in de reeks ziet dit najaar het licht, de derde zal in het voorjaar van 2023 verschijnen.

FACEBOOK