Home ReviewsAlbum Reviews GO! GO! DURANGO!!! – S/T (Bearded Punk Records)

GO! GO! DURANGO!!! – S/T (Bearded Punk Records)

In 2020 kregen we de geweldige debuutsingle The Face That You Wear te horen van Go! Go! Durango!!! We waren verbaasd toen we te weten kwamen dat singer-songwriter Thomas Meeuwis al sinds 2012 bezig was met dit project en dat hij in de tussentijd nog niks had uitgebracht. Een paar maanden later kregen we nog de straffe singles Yours To Ruin en (Singing Songs Beneath A) Lightbulb waarin Meeuwis ons weer wist te verbazen met songs waar we met plezier het etiket “kwaliteitspop” op kleefden. Toen werd het helaas stil rond Go! Go! Durango!!! tot nu. Meeuwis heeft eindelijk het debuutalbum klaar dat hij opnam in de Big Dog Recording Studio met producer Tim Van Doorn.

© Go! Go! Durango!!!

Meeuwis haalt inspiratie uit muziek uit de jaren zeventig en negentig en meer in het bijzonder van The Beatles, Nirvana, The Band, Elliott Smith, Big Star en Radiohead. Die invloeden zijn dan ook te horen in zijn songs maar hij gaat er creatief mee om en doet er zijn eigen ding mee. Aldus horen we op dit album een combinatie van folk, pop, americana en pure singer-songwriter songs.

Aan elk nummer is veel tijd besteed en dat hoor je duidelijk aan de brede arrangementen die tot in het detail zijn uitgewerkt. We krijgen hier een album met twaalf oerdegelijke nummers (waarbij natuurlijk de drie singles zitten). Het is moeilijk te geloven dat dit een debuutalbum is. We vallen van de ene verbazing in de andere. Wat een topnummers, wat een ongelooflijk mooie muur van geluid, en wat een productie!

We hebben heel lang op dit debuutalbum moeten wachten maar het was zeker en vast de moeite waard. Het is duidelijk dat Meeuwis en zijn producer hun tijd genomen hebben om alles tot in de perfectie af te werken, en dat heeft geloond. Thomas speelt regelmatig mee in shows en sessies over Woodstock waar hij nummers brengt van zijn grote idolen, maar de man heeft zelf songs die hetzelfde niveau halen als zijn helden.

Het jaar is nog absoluut nog niet afgelopen maar dit debuutalbum van Go! Go! Durango!!! is zeker één van de beste albums van dit jaar.

Het album verschijnt pas op 23 oktober en kan je voorbestellen via deze link.

Go! Go! Durango! stelt de plaat live voor op zaterdag 29 oktober op Roots In De Herfst in De Klinker Club in Aarschot.