Home ReviewsAlbum Reviews CORNELIA MURR – Corridor (Full time Hobby/Konkurrent)

CORNELIA MURR – Corridor (Full time Hobby/Konkurrent)

Singer-songwriter Cornelia Murr is geboren in hartje Londen maar woont al een tijdje in Los Angeles. Ze debuteerde in 2018 met het album Tear Of The Clouds waarop ze klinkt als het kleine zusje van Beach House. Laten we het zweverige dreampop noemen met heel sombere arrangementen. Op de nieuwe ep Corridor deed Cornelia een poging om met een meer divers geluid voor de dag te komen.

© Cornelia Murr

Is dat gelukt? Tja… op de ep maakte ze enkel gebruik van een omnichord, een Mellotron, een 12 snaren-gitaar en haar mooie warme zang. De nummers zijn dus uit een beperkt aantal laagjes opgebouwd. Langs de andere kant etaleert Murr wel meer een eigen geluid. De nummers klinken nog steeds ingetogen maar door het gebruik een beperkt aantal instrumenten vond ze toch een eigen sound.

Op de ep staan zes nummers, waaronder één cover van het jaren ’70 nummer Only You Know van Dion DiMucci.

Opener All Souls is een warme compositie die meteen de toon zet voor de hele ep. Murrs zachte stem neemt je onmiddellijk mee in een zeemzoete romantische wereld waarin ze haar gevoelens volledig blootlegt. Het is een knap pareltje waar we na bijna vijf minuten nog niet genoeg van krijgen. Dat geldt ook voor Changed waar we toch wat americana invloeden in herkennen. Als Lana Del Rey en Beach House zouden samenwerken zou dat waarschijnlijk klinken als Hero; een koele dromerige track meet veel hitpotentie.

Het breekbare Again wordt vooral gedragen door Cornelia’s piano en stem. Ze doet zelf ook de backings. Een heel pure song die uitblinkt in somberheid.

Door het gebruik van een drumcomputer klinkt It’s Over iets minder breekbaar, maar raakt toch nog steeds diep. De jaren ’70 klassieker Only You Know sluit de ep in schoonheid af. Het origineel werd geproducet door “mister wall of sound” Phil Spector. Murr ging terug naar de essentie van het nummer en heeft het volledig gestript waardoor ze het in al zijn puurheid volledig tot zijn recht laat komen.

Op Corridor vond Cornelia Murr haar eigen sound en die sound is prachtig in al haar eenvoud.

FACEBOOK/INSTAGRAM