Home ReviewsAlbum Reviews COLVER – Lifeshake

COLVER – Lifeshake

We leven toch in een bijzonder land, het is maar zo groot als een zakdoek maar blijkbaar lijkt de muziek van over de taalgrens niet in Vlaanderen aan te slaan. Zelfs Brusselse bands moeten serieus hard werken om in het Vlaamse deel aan de bak te komen.

Neem nu het Brusselse, vierkoppige Colver. Twee jaar geleden brachten ze de ijzersterke debuutep Walk Swim Fly uit die even straf klinkt als Balthazar. Maar ook al werden er genoeg straffe singles de wereld ingestuurd toch vergat de radio ze te draaien en was Colver slecht twee keer te zien in ons landdeel. Gelukkig laat de band het niet aan het hart komen en zijn ze nu klaar met hun debuuplaat.

© Colver

Lifeshake is hoofdzakelijk geschreven tijden de opeenvolgende lockdowns en vertegenwoordigt de vele wervelwinden en emotionele paden die de band in die periode doorstond. De rode draad doorheen het album zijn burn-outs, slapeloosheid en angstaanvallen. De bandleden deden aan introspectie en stelden zich de vraag wie ze eigenlijk zijn en wie ze zouden willen zijn, maar ook welk leven dat ze leiden of zouden willen leiden.

Al zijn dit allemaal vrij zware onderwerpen, toch voelen de songs vrij luchtig aan dankzij de brede warme arrangementen.

Colver pakt hier uit met twaalf indiesynthpop songs waarin de gitaar een belangrijke rol speelt. Het klinkt allemaal cool en catchy en zou zowat het label kunnen krijgen van Brusselse Balthazar. De band heeft echter wel een eigen sound die uniek is en zeker veel aandacht verdient. Elke song van deze plaat zou een single kunnen zijn, ze klinken erg aanstekelijk en zijn perfect voer voor op de radio.

Wij hopen alvast dat Colver met deze plaat ook in Vlaanderen de aandacht krijgt die ze verdienen. Lifeshake is een topplaat!

Colver kan je aan het werk zien op:

15/03 – La Maison Folie, Bergen (met Edouard Van Praet)