Home ReviewsAlbum Reviews BLACK MIRRORS – Tomorrow Will Be Without Us (Napalm Records)

BLACK MIRRORS – Tomorrow Will Be Without Us (Napalm Records)

by Liesbet Willems

Een 90’s geïnspireerde maar erg hedendaagse rock- en popalbum, zo wordt de nieuwste (tweede) plaat van Black Mirrors voorgesteld, dat op 4 november 2022 uitkomt bij Napalm Records. De Brusselse band rond frontvrouw Marcella Di Troia werkte hiervoor samen met de Amerikaanse topproducer Alain Johannes (Queens Of The Stone Age, No Doubt, Arctic Monkeys,…).

Tomorrow Will Be Without Us is geen conceptplaat. Elk nummer staat op zichzelf ook al is er een rode draad. Het thema van het album is niet dat wij onze Aarde om zeep helpen maar dat de mens zichzelf de das om zal doen door zijn gedrag en gebrek aan respect voor het groter geheel. We zullen branden en dat kunnen we zien op de hoes van dit tweede album.

Dat Di Troia een goeie en krachtige zangeres is dat wisten we reeds, maar dat wordt nog eens bevestigd op Tomorrow Will Be Without Us. Gevoelige ballades, stevige rocksongs,… alles gaat haar af. Uitersten zijn geen probleem voor haar.

In totaal staan er 10 groovy en catchy nummers op dit album. Black Mirrors zal er 4 singles van uitbrengen waarvan er reeds 3 onze uitgegooid zijn. Het kritische Hateful Hate, I’ll Kill You doet ons denken aan Garbage en laat ons volledig uit de bol gaan. Lost In Desert is dan weer een poprocksong waarin Di Troia zingt hoe ze van de onbegrijpelijke werkelijkheid wil ontsnappen. Het gevoel zo stom te zijn om gemanipuleerd te worden, ervaren we in Snake Oil, de opener van deze plaat. De vierde single die nog moet uitkomen, is de gevoeligste, een ballade. Ode To My Unborn Child gaat dan ook over een heel gevoelig thema namelijk de beslissing van Di Troia om een diepe kinderwens op te geven. Ze wil geen kind opvoeden in deze onveilige wereld.

Wat vinden we nog op de plaat? Een nummer over sjamanisme, Through The Eyes Of A Giant en een nummer dat volgens RockTribune zo op de soundtrack van een James Bond film zou kunnen staan: Say It Again. Het gaat over bedrogen worden, niet alleen in relaties maar ook door politici.

Een ding kunnen we je garanderen. Black Mirrors bedriegt ons niet met Tomorrow Will Be Without Us. Wat een plaat! Hoe ze live klinkt, kan je ontdekken op 18 november in Botanique, Brussel.

Facebook – Instagram – Website