Home ReviewsAlbum Reviews AND THEN CAME FALL – The Art Of Love Part I (Starman Records)

AND THEN CAME FALL – The Art Of Love Part I (Starman Records)

Annelies Tanghe en Sam Pieter Janssens, alias And Then Came Fall, brachten dit jaar het album Please Don’t Disappear uit? waar het duo singles en demo’s heeft opgezet die ze opgenomen hebben na hun titelloze debuutplaat uit 2018. Daarna besloten ze om met David Poltrock de studio in te gaan om een nieuw album in te blikken. Dat album The Art Of Love verschijnt ergens komend voorjaar op lp en cd. Maar het duo heeft besloten om een deel van het album nu al als digitale ep uit te brengen.

(c) And Then Came Fall

De beide ep’s vormen dus samen één geheel, zowel muzikaal als grafisch, met de verbindende kracht van de liefde als leidraad. Uit deze eerst ep kregen we al twee smaakmakers: het dromergie Photograph en het meer dansbare Better. Verder wordt deze ep nog aangevuld met drie spiksplinternieuwe tracks.

Time is een ingetogen song die gebouwd is op een synth-sequence en de warme flexibele stem van Annelies. Het is een nummer waar vooral sferen worden gecreëerd met soundscapes die een zweverig geheel maken. De ep gaat rustig verder met de ballade Left Us Long Ago. Hier krijgt Annelies een warm geluidsdeken waar ze haar stem mooi heeft op neer gelegd. Afsluiten doet het duo met Too Long Maybe, een ijzersterke popsong met een catchy strofe en een echt meezingrefrein.

Alleen al op deze ep heeft And Then Came Fall gekozen om veel variatie in hun songs te brengen. Dat gaan ze zeker doortrekken in de tweede ep. Alle songs zijn mooi opgebouwd met warme geluidslaagjes die de knappe stem van Annelies extra in de verf zetten. Sam en Annelies hebben met deze part 1 al een mooie teaser gelost, die ons nog meer benieuwd maakt naar de volledige plaat.

FACEBOOKINSTAGRAM