Home ReviewsAlbum Reviews A/T/O/S – Waterman (Deep Medi Musik)

A/T/O/S – Waterman (Deep Medi Musik)

Het Antwerpse duo Amos en Truenoys maakt al jaren samen muziek onder de naam A/T/O/S of A Taste Of Struggle. Ze brengen een trage variant van dubstep, mysterieus en met sfeervolle vocals, trip hop dus. De eerste nummers van dit duo werden opgepikt door de Britse dubstepgigant Mala, die hen tekende op het Deep Medi Musik label. BBC Radio 6 dj’s Gilles Peterson en Mary Anne Hobbs zijn al jaren fan en Skream en Commodo brachten remixen uit van deze unieke band.

(c) A/T/O/S

Waterman is hun derde album voor het Deep Medi label, waarop het duo op verkenning gaat naar nieuwe gebieden met hun gekende formule van zalige beats en indrukwekkende vocals. Met tien nummers van een ongelofelijk hoog niveau weet A/T/O/S ons in te pakken. Truenoys’ composities zitten vol onverwachte wendingen en telkens weet hij heel veel variatie en originaliteit in de nummers te brengen. Zangeres Amos heeft een erg krachtige stem maar ze kan ook veel gevoel in de nummers leggen, soms lijkt ze wel Beth Gibbons.

Van de vooruitgeschoven single Braindamage waren we al zwaar onder de indruk, maar het duo blijft ons heel dit album verbazen met een zalig lazy geluid en een waaier aan fijne soundscapes. We kunnen moeilijk één nummer geven dat er uit springt want elke song op deze schijf is subliem.

Liefhebbers van Portishead, Massive Attack, Tricky, Dj Shadow en Unkle komen bij A/T/O/S zeker aan hun trekken met deze plaat. Laat je verwonderen door de fijne songs van dit talentvol duo dat veel meer aandacht verdient.