Home nieuws Fabric steunt artiesten met uniek merchandise-initiatief

Fabric steunt artiesten met uniek merchandise-initiatief

by Nel Mertens

Stilstand is achteruitgang. Dat voelen zowat alle muzikanten, artiesten en creatievelingen nu des te meer. De Gentse textielbedrukker/borduurder Fabric (samensmelting van Suburban Textieldruk en Nookyalur) heeft al jaren ervaring met het maken van merchandise voor Belgische bands en wil ook nu een steentje bijdragen om hen te steunen. Dat doen ze met een innovatief merchandising platform.

Maar FabricMerch.com biedt meer dan een nieuw merchandising platform. Bands of artiesten merchandise willen laten bedrukken, hoeven enkel maar een design door te sturen. Of ze vragen Fabric om hen daarbij te helpen. Daarna kiezen ze hun merch uit: een t-shirt, hoodie, petje, muts, mondmasker… alles is mogelijk. De band bepaalt zelf de prijs en deelt de campagne via hun sociale media om hun fans, familie, vrienden… op de hoogte te brengen. Fabric verzamelt alle orders zolang de campagne loopt, en dat kan variëren tussen 24u en 21 dagen (maximum). Nadat de campagne afloopt, drukt Fabric enkel de bestelde items, betaalt het de klant de gemaakte winst uit en verzendt ze, met een levertijd van 2 tot 5 dagen.

En daar lopen al heel wat Belgische bands, maar ook grafische artiesten warm voor, want oa. Amenra, Crooked Steps, fotograaf Stefaan Temmerman, Bué The Warrior, Ansatz Der Machine en graffiti-artiest Lectrr tekenden al in. Daar bovenop zal ook cartoonist-designer MatMatMat een design maken, waarvan de opbrengst integraal wordt doorgestort naar Live2020.

Een mooie kans voor Belgische bands én hun fans!

Website / Facebook

You may also like