Live2020, het solidariteitsfonds opgericht door de Belgische livemuzieksector om collega’s in financiële moeilijkheden te steunen, krijgt hulp van een tiental bekende en aanstormende Belgische designers en visuele artiesten.
Vandaag lanceert het creatief agentschap Happiness de Live2020 Collection. Deze collectie bestaat uit “venue T-shirts” in plaats van band T-shirts. Iedereen heeft wel een shirt van een favoriete band, maar ook onze liveclubs hebben vandaag meer dan ooit steun nodig. Ze worstelen momenteel om een tweede lockdown te overleven.
De T-shirts zijn absolute collector’s items. Het artwork op elk van de shirts is van de hand van een vooraanstaand designer of visueel artiest. Zo stond Mosaert (het modelabel van Stromae) in voor de print die het shirt van de AB siert, modefotograaf Willy Vanderperre verzorgde het artwork voor het shirt van Trix, street artist Bué The Warrior tekende voor Democrazy en collagekunstenaar Sammy Slabbinck ontwierp voor L’Entrepot.
Voor de campagne rond de Live2020 Collection stonden Belgische muzikanten model, waaronder Tessa Dixson, Glints, Faisal en Meyy. Deze werd geregisseerd door Sidney Van Wichelen en gefotografeerd door Ines Vansteenkiste-Muylle, met de hulp van een enthousiaste ploeg stylisten, geluidtechnici, cameramensen en andere medewerkers.
De opbrengst van de unieke T-shirt collectie gaat integraal naar het Live2020 Fonds. Wie een T-shirt koopt, help dus meteen de zwaarst getroffen spelers uit het Belgische livecircuit. Een T-shirt uit deze collectie kost €40 en is verkrijgbaar via deze link.