Als Wim Morc een avondje presenteert doet hij dat steevast met artiesten die al dan niet een album uitbrachten op zijn label, met wie hij of zijn label verwantschap voelt of gewoon, omdat hij het steengoed vindt. Hij doet dan zijn best om ook anderen te overtuigen van de kwaliteit van de muziek die hij aanbiedt en in het geval van de Zweed Andreas Malm, Kroppskannedom dus, hoeft hij daar weinig tot geen moeite voor te doen. Begin dit kalenderjaar bracht Morc diens gelijknamige plaat uit en dat is er eentje om in te kaderen. Zijn instrumentarium is eerder ongewoon te noemen. Versleten cassettebandjes, dito versterkers en alles in loops omvormend tot intrigerende drones waarop nu en dan een stem wordt geplakt. Wat het live gaat geven, kan u ontdekken in de Begijnengracht 40 waar Galerie Le Trisseur is gelegen en wel op vrijdag 17 oktober.

Berlinde Deman mag de avond openen met haar serpent, een soort voorloper van de tuba, en een zwik effecten. Ze is te horen op platen van onder meer Flat Earth Society en Dez Mona en zal deze avond gezwind tonen wat de intrinsieke mogelijkheden van haar ietwat vergeten instrument zijn, op een onconventionele wijze uiteraard.


