De heren van Crossbeat konden ons met hun eerste singles Playground en Aylan nog aardig bekoren. De triphop van het Gentse collectief ging er in de zomermaanden even vlot in als een trappist na een fietstocht van 100 km. De nineties vibe die in de eerdere releases te horen was maakt in nieuwe single Gospel plaats voor een wat meer actuele sound die ergens tussen electro en trap blijft hangen met een klassieke touch.
Nils Frahm spookte ook even door ons hoofd als invloed. Het feit is dat er bij Crossbeat heel wat goeie bedoelingen en ideeën zijn, maar dat deze song gewoon te weinig om het lijft heeft om te blijven hangen (indien dat de bedoeling mocht zijn).
De heren amuseerden zich waarschijnlijk kostelijk tijdens het inblikken van hun videoclip bij dit nummer. In de (fijne) clip gaan de bandleden, na de nodige dosis Cara-pils New Kids-gewijs de confrontatie aan met alle corona-regeltjes. Het is een beetje cliché, de jonge gasten willen feesten, dansen, knuffelen en zuipen in de Arteveldestad en het mag niet. De teneur van Gospel is er één van veel willen maar weinig mogen. De tekst en het thema van deze track mogen dan voorspelbaar zijn, de muziek van Crossbeat is dit allerminst.
Dries Merre en Frederic van Melle wijken met dit nummer ietwat af van hun vorige releases (wat hen siert) maar het knip -en plakwerk waar de band voor staat blijft hun handelsmerk. Laat die vierde release er komen na de lockdown en er boenk op zijn!