Voor velen zal An Pierlé altijd wel dat vrolijke meisje met die uitmuntende stem blijven die op een springbal achter de piano zit en muziekjes maakt die wat lijken op die van Tori Amos. Een imago waar de Gentse diva zich al lang heeft bij neergelegd, maar steevast weigert om het te blijven uitdragen.
Een dame die uitblinkt in klasse en vooral een “goestingdoener”. Moest ze het willen, dan schudde ze de radiovriendelijke popliedjes zo maar uit haar mouw, maar ze doet het niet. Liever gebruikt ze haar fluwelen stem voor muziek met meerwaarde. Een wat hautain woord dat we niet al te graag gebruiken, maar als je een album maakt zoals Ultimate Survival dat (dicht) in de buurt komt van het latere Talk Talk-werk, dan mag dat voor één keer wel.

Een plaat waarop experimentele jazz en alternatieve pop hand in hand gaan en waarmee haar imago van weleer definitief aan diggelen wordt geslagen. Het gevolg is dan ook dat de hippe radiojongens er geen raad mee weten en haar huidige muziek wel eens durven negeren onder het mom van “An Pierlé maakt tegenwoordig te moeilijke muziek”. An Pierlé maakt geen moeilijke muziek, wel luistermuziek. Inderdaad een moeilijk te verkopen genre in TikTok-tijden.

Voor radiomensen die wel verder willen kijken dan hun neus lang is, werd Band Aid als nieuwe single gelanceerd. Een band aid is dat pleistertje dat je gebruikt als je je verwondt. Volgens An kan het geen kwaad om oude wonden te verzorgen en ze zichtbaar te maken door er een pleister op te doen zodat mensen je kunnen vragen of je pijn hebt.
Of deze goede raad op de radio komt, weten we niet, maar wacht er alvast niet op. Het zijn toch Spotify-tijden, klik gewoon eens op die laatste An Pierlé-plaat en laat je meevoeren op een unieke reis die te mooi en te avontuurlijk is om zomaar aan je voorbij te laten gaan.

Facebook – Instagram – Spotify