Home ReviewsAlbum Reviews VISION 3D – Vision 3D ep (Belly Button Records).

VISION 3D – Vision 3D ep (Belly Button Records).

België is zo klein en er wordt immens véél muziek gemaakt. Met deze eerste Waalse release van het Antwerpse Belly Button Records label probeert men de gigantische kloof tussen Vlaamse en Waalse bands te verkleinen.

Vision 3D is een punktrio uit Doornik dat nog niet zo lang samen speelt. De leden hebben een verleden als muzikant in bands als Thee Marvin Gays en Maria Goretti Quartet. Met deze vier track ep laten ze hun los uit de pols gespeelde punk, voorzien van heel wat garagerock invloeden, op ons afkomen. De zang doet wat denken aan Els Pynoo van Vive La Fête. Het nonchalante maar goed in het gehoor liggende gitaargeluid deed ons aan de beginjaren van de The B52’s denken.

De amusant klinkende melodieën met af en toe een ruigere escapade swingen de pan uit. Vision 3D heeft ook live in Vlaanderen al bewezen waartoe ze in staat zijn. Ons favoriet nummer is Cheveux Blue dat een heerlijk baslijn laat horen. De Franstalige zanglijnen klinken bezwerend tussen het slobberige gitaarwerk. De zangeres vibreert met haar stem zoals een zingende seksgodin ergens in een louche pub op het Waalse platteland.

Het zou zonde zijn als er niet wat meer interesse en samenwerking komt voor en met Waalse acts. Er vallen heel wat interessante muzikale avonturen te beleven aan de andere kant van de taalgrens. Vision 3D is hier een voorbeeld van en speelt zich met deze plezante, sympathieke punkdeuntjes in de kijker. De Vision 3D ep is op 7” vinyl te verkrijgen.

BANDCAMP