Home ReviewsAlbum Reviews TIN FINGERS – Red Socks Remixes (V2)

TIN FINGERS – Red Socks Remixes (V2)

Voor de Antwerpse band Tin Fingers had 2020 een heel speciaal jaar moeten worden. In dat jaar zou de debuutplaat verschijnen waar ze in 2019 hard aan gewerkt hadden samen met producer Jasper Maekelberg. In januari kregen we het eerste voorproefje met de single Fomo For Kids waarvan we al sterk onder de indruk waren. De maand daarop speelde de band in de Brusselse AB om hun nieuwe materiaal live uit te proberen en daarna stopte het cultureel leven. De plannen van Tin Fingers werden dan ook in de ijskast gelegd tot in betere tijden.

(c) Tin Fingers

In juni brachten ze nog een tweede single uit, het aanstekelijke Red Socks. Dit nummer lieten ze remixen door schoon volk zoals David Numwami, Borokov Borokov, Tsar B en Sergeant. Ze kregen allemaal carte blanche en mochten zich er volledig op uitleven. David Numwami stak het nummer in een house jasje met lazy beats en een nieuwe synth lijn. Zeggen dat deze remix veel meerwaarde biedt kunnen we niet, daarvoor mist het diepgang en originaliteit.

Originaliteit is dan weer het handelsmerk van Borokov Borokov. De verwachtingen voor hun remix lagen hoog en zijn volledig waargemaakt. Het nummer is totaal onherkenbaar door de bizarre psychedelische toestanden die ze erin verwerkten. Tsar B pakte het helemaal anders aan. Ze maakte van Red Socks een exotische dancetrack met wat psychedelische effecten. Spijtig genoeg duurt deze remix maar drie minuten, ze mocht voor ons nog veel langer duren.

Sergeant maakte wel een lange uitvoering. In zijn bijna tien minuten durende remix neemt hij ons mee op een dromerige trip. Hij heeft de drums volledig verwijderd en focust op de stem – waar hij een flinke portie effecten op gezet heeft – en de bas. Af en toe komen er nog wat laagjes synths en gitaarlicks om de hoek kijken, maar het is een echte chill out versie geworden waarin geen indrukwekkende dingen gebeuren.

Het is tof dat elke remix totaal anders klinkt, elke producer gaf het nummer een eigen stempel en kleurde die op zijn eigen manier in. Zo krijgen we een heel afwisselend plaatje waar ook de originele versie op te vinden is.