Home ReviewsAlbum Reviews THE PINK LEMONS – Saturday Ease (Etiket Records)

THE PINK LEMONS – Saturday Ease (Etiket Records)

Vorig jaar debuteerde het jonge viertal The Pink Lemons met de ep Not So Pink met daarop dromerige indiepop met wat funky elementen. Voor de nieuwe ep heeft de band uit Sint-Truiden volop gekozen voor de funky aanpak. De single Sweater, die begin deze maand verscheen, klonk heel wat funkiër dan hun vorige werk. Het was afwachten of ze dit in alle nummers zouden doortrekken. Frederik Daelemans van Cesar Quinn stond in voor de productie van de nieuwe ep.

(c) The Pink Lemons

Opener Saturday Ease is in elk geval een aanstekelijk, funky feelgoodnummer waar we moeilijk op kunnen stilzitten. Met Plateau keren ze toch wat terug naar hun vroegere geluid met een fijne dreampop single, waarbij de gitaarsolo ons nogal heftig uit onze droom haalt. Nee dan liever het speelse Jess’ Space Song waarin het viertal indiepop combineert met funk. Het doet wat denken aan Lucious Jackson. Met een titel als Baby, Let’s Funk Tonight hadden we gedacht dat The Pink Lemons alles uit de kast zouden halen maar hun nummer barst maar op het einde pas los. In het begin krijgen we meer ingehouden sexy funk die de song mooi opbouwt.

Het zomerse Peacock sluit de ep af met vrolijke grooves en zangeres Jessica King die hier heel opgewekt zingt en dat is op zich al heel aanstekelijk. Zo krijgen we weer een fijn ep’tje van deze Limburgers.

Af en toe hebben we de indruk dat The Pink Lemons het zichzelf wat moeilijk maken met hun breaks en solo’s en zo ook de vaart uit sommige nummers halen. Maar ze hebben wel toffe en originele ideeën. De band lijkt nog een beetje in een groeiproces, met deze ep zetten ze in elk geval al veel stappen vooruit.