Home Reviews THE LIGHTHOUSE – Cover Story (Feels Like Friday Records).

THE LIGHTHOUSE – Cover Story (Feels Like Friday Records).

by Astrid Venturuzzo

De jongens van The Lighthouse zijn, na hun overwinning van de Nieuwe Lichting in 2017, terug van nooit echt weggeweest en hebben hun debuutalbum Whatever Comes Our Way klaarstaan. Het album werd geproducet door Huub Reijnders en gemastered door Robin Schmidt (gekend van 1975, Phoenix, TDCC, …). Op het album is het nog even wachten tot 27 september, maar de eerste single Cover Story werd wel al de wereld ingestuurd

Cover Story vertelt het verhaal van twee mensen die doorheen hun leven de verliefdheid voor elkaar ontdekken en terug verliezen. Elke track zoomt hierbij in op een specifieke periode in hun relatie en vraagt zich af of de twee nog steeds een goede match vormen. Zo ook op Cover Story waar de protagonisten na een geweldige zomer met z’n tweeën opnieuw geconfronteerd worden met de verantwoordelijkheden van het leven en de dagelijkse sleur. De opzwepende melodieën en ritmes op Cover Story laten dit evenwel niet blijken. De song geeft eerder een gevoel mee van een zorgeloze zomer, een typische sound voor The Lighthouse, die zichzelf omschrijven als ‘een band die muziek maakt die aanvoelt als een vrijdag’.

Dat The Lighthouse al sinds hun ontstaan tegemoetkomen aan de wensen van de fervente liefhebber van het lichtere pop-genre is niet geheel abnormaal gezien het recept lijkt te werken. De synthesizers, opzwepende drums, meerstemmige tonen en de instrumentloze intermezzo’s vormen dan ook de perfecte mix voor de ideale popsong. Voor ons mocht Cover Story wat intenser, complexer en onvoorspelbaarder, maar als het moet klinken als een vrijdagavond dan zijn de jongens geslaagd in hun opzet.

Je kan The Lighthouse aan het werk zien op 26 oktober in de Ancienne Belgique.