Home ReviewsAlbum Reviews THE INNOCENCE MISSION – See You Tomorrow (Bella Union).

THE INNOCENCE MISSION – See You Tomorrow (Bella Union).

by Patrick Van Hauwaert

Als het op frêle, breekbare liedjes aan komt dan staat het Amerikaanse trio The Innocence Mission zeker op de eerste plaats. Hun See You Tommorow is niet alleen een wondermooie muzikale parel maar het is ook een onroerend staaltje van kunstzinnig poëzie. Met The Brothers Williams openen ze deze See You Tomotrow  en meteen voel je dat alle planeten op een juiste lijn staan. Een gevoel dat de volgende tien songs niet echt meer verdwijnt.

(c) : Bella Union

Hun sterkte in dit alles ligt zonder meer in het feit dat dit verhaal nergens dreigt te stranden in een zeurderige, saaie bedoening. In tegendeel, de the innocent mission slaagt erin om gevoelens van verlangen, verdriet, vreugde en verlies samen te brengen in een geheel dat alsnog positief klinkt. On Your Side, de tweede track van deze plaat is er eentje waar je graag mee wakker wordt, terwijl je rustig aan tafel zit met een kop koffie en dat treft want het is meteen ook het nummer dat ze naar voor schuiven op deze plaat, nu nog het juiste radiostation vinden uiteraard. On Your Side wordt ook nog eens vergezeld van een zelfgemaakte videoclip waarin Karin Peris de animaties zelf maakte een tekenend voorbeeld van haar veelzijdigheid.

Elf nummers lang, waarvan er tien ingezongen worden door Karen Peris zelf, kan je met volle teugen genieten van dit ingetogen pareltje. Geen materiaal om mee uit te pakken op zaterdagavond uiteraard maar wel iets om op te snuiven op zondagmorgen. Een knetterend haardvuur en wat sneeuwvlokjes zouden het plaatje compleet maken.