Home ReviewsAlbum Reviews THE HUMBLE BEE & BENOÎT PIOULARD – I Suppose I’m Your Future (Dauw).

THE HUMBLE BEE & BENOÎT PIOULARD – I Suppose I’m Your Future (Dauw).

Het Gentse Dauw label begint stilaan weg te hebben van een pareloesterbank die schittert met unieke minimal ambient juweeltjes. I Suppose I’m Your Future is de eerste samenwerking  van twee artiesten die hun sporen op dit label al meer dan verdiend hebben. The Humble Bee (alias van Craig Tattersall) was er al van bij de start van het Dauw label bij. De Amerikaanse fotograaf en muzikant Benoît Pioulard kruiste het pad van Dauw via de Living Room Concert serie.

The Humble Bee & Benoît Pioulard

De wederzijdse liefde voor het tape medium en melancholische melodieën zorgen voor een album gevuld met dromerige composities. Het verbinden van grensverleggende soundscapes met gedetailleerde toevoegingen van samples leidt tot feeërieke geluidsstructuren die als dwaallichten de luisteraar doorheen deze release gidsen.

The Humble Bee & Benoît Pioulard modelleren samen nieuwe wegen en verrijken het genre met spirituele koren die baden in pakkende soundscapes (Off Camera). De repetitieve (gesampelde) signalen uit een ver verleden, die ons een gevoel gaven zoals bij The Caretaker (James Leyland Kirby), laten een snuifje glitch tussen de bedroefde tonen binnensluipen (Grey Confetti en Per).

Met de minimalistische ambient  van The Humble Bee & Benoît Pioulard daalden we naar diepere dimensies af. De composities werden subliem ingekleurd met piano, snaarinstrumenten en zelfs kletterende keien. Op de laatste twee tracks laten beide geluidskunstenaars elkaar los door elk nog een solonummer te serveren. De magische sfeer blijft ook op de solotracks aanhouden. Het Dauw label heeft er met The Humble Bee & Benoît Pioulard opnieuw een boeiende release en een voltreffer bij.