Home ReviewsAlbum Reviews SOFSKY – S/T (Seahorse Recordings)

SOFSKY – S/T (Seahorse Recordings)

De Zwitserse band Sofsky brengt een samensmelting van verschillende stijlen. Gitarist Stefano Chiassai en bassist Giona Mattei speelden vroeger bij de postrockband Kovlo, keyboardspeler Flavio Calaon maakte deel uit van het synthpop duo Shindo, drummer Dimitri A. heeft een verleden bij verschillende rock-‘n-roll en gothic bands en zanger Nick Poretti komt uit het progrock milieu. Sofsky brengt een combinatie van psychedelica, 80’s postpunk, shoegaze en postrock.

© Sofsky

Na verschillende singles is het nu tijd voor het debuutalbum van Sofsky. Daarop brengt het vijftal een combinatie van dreampop en shoegaze met af en toe wat zwaardere postrockelementen. Het zijn echter vooral dromerige songs waarin zanger Poretti het regelmatig niet kan laten zijn progrock verleden op te rakelen, en te gaan roepen en met overstuurde effecten zijn stem te vervormen. Aspecten die de nummers niet altijd ten goede komen.

Sofsky is blijkbaar ook niet vies van de jaren 80′, dat horen we doorheen sommige nummers waarin galmende gitaren weerklinken en de band transformeert in een combinatie van Modern English en The Comsat Angels. Terwijl we bij Her Shoes Are Wings To Fly ineens veel gothic invloeden te horen krijgen.

Het is duidelijk dat Sofsky nog niet echt weet welk pad ze willen bewandelen, daarom lijkt dit album meer op een soort verzamelalbum van probeersels. Het klinkt allemaal veelbelovend en zeker niet slecht, alleen kunnen we niet echt een lijn vinden in hun geluid.

BANDCAMPFACEBOOKINSTAGRAM