Home ReviewsAlbum Reviews SIX HANDS/A-TOTA-SO – Bromance.

SIX HANDS/A-TOTA-SO – Bromance.

Als je elkaar graag ziet, dan doen je dingen samen. Het Belgische Six Hands en het Britse a-tota-so zijn wat je noemt vrienden. Twee handen op één muzikale buik en dat resulteerde tot nu toe in gezamenlijke tours en als kers op de taart is er vanaf heden een 10”-split vinyl. En om in de liefdessfeer te blijven, werd die als Bromance de wereld ingestuurd. Eéntje met een speciaal concept, want naast nieuwe nummers van beide bands bevat de plaat eveneens een cover van een nummer van de andere band. De songs van Six Hands zijn opgenomen en gemixt door Bert Vliegen en gemastered door Laurens Grossen.

Wie Six Hands kent, weet dat ze makers zijn van instrumentale muziek, net als hun broeders a-tota-so. Een bont allegaartje van massa’s stijlen en zo gevarieerd dat je er eigenlijk geen etiket op kan plakken. Hoeft ook niet, maar je hoort zowel funky jazz stukjes, als delen die je eerder als postrock of zelfs krautrock zou gaan omschrijven.

Moeilijke muziek? Het vergt natuurlijk meer inspanningen dan het doorgronden van een Coldplay-plaatje, maar eens je de vibe te pakken hebt (en dat duurt niet zo bijster lang) heb je meteen door waarom deze beide bands in eigen land aan een opmars bezig zijn. De Limburgers stonden al op Rock Herk, Pukkelpop, We Are Open (Trix) en ze hebben eveneens drie tours in de U.K. achter de rug. Met de huidige golf aan Belgisch jazztalent (en dan hebben we het over een zeer ruim begrip) moet Six Hands zonder meer kunnen meespelen op het veld van de groten. Met deze release krijg je er nog wat Brits talent bovenop.