Home ReviewsAlbum Reviews SHHT Love Love Love (Eigen Beheer).

SHHT Love Love Love (Eigen Beheer).

by Wouter De Sutter

Met Love Love Love tekent het hallucinante combo Shht ongetwijfeld voor één van de Belgische platen van het jaar. De noisepop met sludgeneigingen van de Gentse band is – zoals de meeste goede dingen in het absurde leven van alledag – moeilijk in één woord te vatten of te vergelijken met iets soortgelijks.

Een eigen smoelwerk en sound dus. Een forse surplus in een sector waar het doorgaans wemelt van ongeïnspireerde imitatoren en deerniswekkende stereotypen. Op het debuutalbum worden alle nummers verzameld die in de voorbije twee jaar moeiteloos een vette grijns beitelden op onze façade en van meer dan één concert een wild uitslaand feest maakten. Met dank aan de uitgekiende performances die ermee gepaard gaan. Never a dull moment.

Shht balanceert steevast tussen gek en geniaal, grappig en gevaarlijk, opstandig en nihilistisch. Lol – er mag gelachen worden – maar onveranderlijk voorzien van stevige weerhaken. De band fabriceert een waanzinnige ADHD-cocktail  van bizarre samples, beeps en bleeps, harde gitaren en cranky zang. Alles strak in het gelid gehouden door hoekige riffs, afgemeten percussie en een audioprocessor die nooit uit de stekker wordt gehaald.

Ook zonder een uitzinnige show of uitzicht op een mesjogge video blijft de gehele zaak netjes overeind staan. De eerste worp haalt constant een hoog niveau en heeft met Soup (I can’t control myself sometimes), Life en Mao minstens drie knallers van XL-formaat aan boord. Sterke nummers, catchy as hell, waarin de draak met alles en iedereen wordt gestoken. Ook, en vooral,met zichzelf.

Kortom: sterk aanbevolen. Maar dat had u al begrepen. Te beluisteren of te bestellen via Bandcamp. Doen doen doen!

Facebook
Bandcamp